Mogen wij ťťn minuutje van uw kostbare tijd om hulp te vragen voor mens, dier en natuur?

Beste Mevrouw, Mijnheer,

Graag willen wij de Stichting MENDINA aan u voorstellen.
MENDINA is de samenvoeging van drie zeer cruciale woorden, n.l. mens, dier en natuur.
Het doel van onze stichting kan in deze drie begrippen perfect samengevat worden.

De mens staat symbool voor het zieke kind en zijn naasten. Ondanks alles wat deze kinderen meemaken hebben deze jonge terminale patiŽntjes toch nog een wens; iets wat ze nog graag willen doen of meemaken.
Voor vele ouders is deze ene vraag vaak niet te realiseren. De verzorging, de medicatie en eventuele diŽten, kosten reeds handenvol geld. Financieel is de bodem dan vaak al bereikt. Het is voor een ouder verschrikkelijk om een dergelijke wens niet te kunnen verwezenlijken.

Het dier staat o.a. voor de huisdieren. Voor vele minder-bedeelden zijn dit de enige "maatjes" die ze hebben op deze wereld. Er ontstaat een hechte band tussen mens en dier. Maar wat als zo'n diertje dan ineens ziek wordt? De kosten van een dierenarts, medicijnen of voor een operatie zijn hoog. Voor velen zelfs te hoog. Het diertje moet afgemaakt worden, terwijl het in principe nog te genezen was!

En als laatste hebben we de natuur. Daar moeten we allemaal heel voorzichtig mee omgaan. Want zonder de natuur hebben wij geen toekomst meer. Onze stichting is voorstander van het recycleren van materialen. Vele goederen worden gewoon weggegooid en vormen een zware belasting voor het milieu.

Hoe wil Stichting MENDINA hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Stichting Mendina