Stichting MENDINA zet zich in voor de natuur.

De natuur wordt enorm aangetast door de mens. De ozonlaag wordt dunner door luchtvervuiling; meren, rivieren en zeeën worden vervuild door afval van de mens of chemicaliën; bossen worden gerooid ter verrijking van de mens.
Bezwarende materialen en torenhoge afvalbergen komen in het milieu.

Stichting Mendina wil hieraan samen met bevriende organisaties iets doen. Hoe willen wij daaraan helpen? Door inzamelingsacties te houden van oa. draagbare kleding, speelgoed, linnengoed, rolstoelen enz. Allerlei materialen die anders op de stortplaatsen terecht komen. In onze welvaartstaat worden spullen die nog in goede staat zijn vaak afgedankt omdat we intussen iets nieuws hebben aangeschaft of gekregen. Stichting Mendina zal deze goederen inzamelen, verwerken en op transport zetten naar de minderbedeelden o.a. in de Oost Europese landen. Inmiddels hebben wij onder andere hulpgoederen geleverd in Tunesïe, Oekraine, Polen, Roemenië. De goederen krijgen we gratis, maar de transporten naar deze landen zijn vaak kostbaar. Deze kosten worden betaald uit giften, sponsoring en nalatenschappen.